Στέλλα Φυρογένη
Συνέντευξη: Μάρω Βούλγαρη
Η Πάρος ως ένας all inclusive προορισμός
Η Στέλλα Φυρογένη έχει μια χρόνια ενασχόληση με τα τουριστικά. Έχει υπάρξει για περισσότερα από 10 χρόνια μέλος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Πάρου σε διάφορες θέσεις εκπροσωπώντας διάφορους συλλόγους, και είναι ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου Margarita στον Αμπελά. Η δύσκολη τρέχουσα συγκυρία λοιπόν και η αβεβαιότητα που δημιούργησε η πανδημία στον τομέα του τουρισμού την κινητοποίησε δημιουργικά…
Ξεκίνησε να παρακολουθεί σχετικά web sites και videos από το εξωτερικό. Σε συνεργασία μάλιστα με την Κατερίνα Bιτζηλαίου από το Saint George Hotel σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα κλειστό διαδικτυακό γκρουπ ώστε οι επαγγελματίες του νησιού να ανταλλάσσουν πληροφορίες, να αλληλοϋποστηρίζονται, και σε λίγο το γκρουπ από κλειστό έγινε ανοιχτό στο fb υπό τον τίτλο “Επιχειρηματική Δικτύωση Τουριστικών Επιχειρήσεων Πάρου”. Το γκρουπ έφτασε αυτή τη στιγμή να έχει 614 μέλη, μέσα στα οποία κλήθηκαν να βοηθήσουν και καθηγητές σε θέματα οικονομίας και τουρισμού από ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, οι οποίοι καταθέτουν εξειδικευμένη και πολύτιμη γνώση.
“Δεν μας ήταν αρκετό όμως να είμαστε μια ανεπίσημη μη θεσμοθετημένη ομάδα στο διαδίκτυο”, μας λέει η κ. Φυρογένη. Τον περασμένο Απρίλιο λοιπόν πήραμε την πρωτοβουλία και στείλαμε ένα αίτημα συνεργασίας στο Δήμο Πάρου. Μετέχω επίσης στο Εμπορικό Επιμελητήριο Κυκλάδων στο Τουριστικό Τμήμα. Αν υπήρχε μια στιβαρή και δυνατή επιτροπή στο Διοικητικό Συμβούλιο του Δήμου δεν θα χρειαζόταν να προβούμε εμείς σε αυτές τις ενέργειες. Προσπαθήσαμε λοιπόν να καλύψουμε αυτό το κενό. Φανταστείτε ότι ακόμη δεν ξέρουμε το πόσοι και ποιοι απαρτίζουν την τουριστική επιτροπή του Δήμου. Δεν ξέρουμε ούτε πότε συνεδριάζουν. Αλλά έτσι κι αλλιώς και άψογα να λειτουργούσε ο Δήμος θα χρειαζόταν τη στήριξη των επαγγελματιών. Ξεκινήσαμε λοιπόν την πρώτη μας συνάντηση, και στην πορεία εμφανίστηκαν όλοι οι φορείς και η ομάδα όλο και διευρύνεται. Καλέσαμε επίσης και την MTC GROUP που είναι η εταιρεία σύμβουλος τουρισμού του Δήμου Πάρου, η οποία κατά καιρούς έχει υλοποιήσει πολύ πρωτότυπες προωθητικές ενέργειες αυτή τη στιγμή όμως αρκείται στο PR και στη φιλοξενία κάποιων bloggers. O κ. Μαρτάκης λοιπόν, ο πρόεδρός της, μας είπε το εξής ενδιαφέρον: “‘Oτι θα πρέπει όλοι εμείς να δούμε την Πάρο σαν έναν all inclusive προορισμό που θα προσφέρει στον πελάτη μια ολιστική ταξιδιωτική εμπειρία.” ‘Oλοι οι επαγγελματίες λοιπόν θα πρέπει να είμαστε συνδεδεμένοι και προσανατολισμένοι σε μια βάση ποιότητας και να τραβάει ο ένας τον άλλο προς τα πάνω. Αρχίσαμε έτσι να σκεφτόμαστε πώς θα παρέχουμε προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες μας.
Ειδικά φέτος, αυτοί που μας επιλέγουν μας κάνουν χάρη γιατί μας διαλέγουν μέσα από δεκάδες προορισμούς. Θα μπορούσαν να μείνουν στο σπίτι τους να μην διακινδυνεύσουν, και να μην ξοδέψουν τα λίγα χρήματά τους αφού κυριολεκτικά ζούμε μια κρίση μέσα στην κρίση.
Πώς μπορoύμε λοιπόν να είμαστε προτιμητέοι περισσότερο απ’ τους άλλους; Aς σκεφτούμε ο καθένας για την επιχείρηση του ποιο μπορεί να είναι αυτό το κάτι παραπάνω που φέτος ειδικά θα αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα. Η ιδέα δεν είναι να κάνουμε οπωσδήποτε εκπτώσεις αλλά να προσθέσουμε παροχές και πλεονεκτήματα στο προϊόν μας έναντι της υπόλοιπης αγοράς. Έτσι άρχισε να κτίζεται ένα δίκτυο και να γίνεται και η τρίτη κατά σειρά zoom διαδικτυακή συνάντηση, μέσα από την οποία προέκυψε και το site discovermyparos με την ευγενική βοήθεια του Νικόλα Στεφάνου. H Aσπασία Κωβαίου που έχει σχετικές σπουδές μας βοηθάει στα social media και στα κείμενα, η Μίνα Κακανιά στην επικοινωνία, η Νάντια Ραγκούση μας προσέφερε το λογότυπο. Η Δήμητρα Κρητικού και η Βίκυ Μπαφίτη ανήκουν στον σκληρό πυρήνα αυτής της προσπάθειας όπως και η Αθηνά Περαντινού, η Σταυρούλα Τρίχα και η Μαρία Χανιώτη. Το περιοδικό Parola επίσης, αγκάλιασε αμέσως την ιδέα μας και προσφέρθηκε να γίνει ένα από τα βασικά οχήματα επικοινωνίας της συλλογικής αυτής προσπάθειας. Αν τα καταφέρουμε λοιπόν, όπως είπε σε μια ομιλία της η κ. Ζούνη, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, θα δημιουργήσουμε είδηση και η είδηση είναι πιο διεισδυτική από τη διαφήμιση! Στα πλαίσια του ίδιου Πανεπιστημίου δημιουργήθηκε μια ομάδα για τη συμβουλευτική των επιχειρήσεων η οποία πολύ πρόθυμα μας πρότεινε να μας κάνει και το στρατηγικό σχεδιασμό.
Το discovermyparos.com άρχισε να αποκτά τα πρώτα του μέλη και συστήθηκε στον επαγγελματικό κόσμο και στον επισκέπτη της Πάρου με το εξής κείμενο:
Είμαστε ο κόσμος της Πάρου. Οι άνθρωποι της φιλοξενίας και της εστίασης που εργάζονται για να διασφαλίσουν μια άριστη ταξιδιωτική εμπειρία για τους επισκέπτες μας. Είμαστε οι οικοδεσπότες και οι διακοπές σας. Βρισκόμαστε εδώ για να σας παρουσιάσουμε μοναδικές πτυχές του νησιού, να σας ξεναγήσουμε σε αυτό και να σας αφηγηθούμε την ιστορία μας με σκοπό να φτιάξετε τη δική σας. Κάθε επιχείρηση της ομάδας discovermyparos μπορεί να βάλει τη δική της πινελιά στην εικόνα της Πάρου αναβαθμίζοντας την εμπειρία φιλοξενίας των επισκεπτών μας. Πάρος είστε κι όλοι εσείς προσωρινοί ντόπιοι ή επισκέπτες μας. Ζήστε μαζί μας την αυθεντική Πάρο. Ελάτε μαζί μας και discovermyparos.
Ο επισκέπτης του discovermyparos λοιπόν θα συμπληρώνει μια φόρμα στην οποία θα βλέπει και όλες τις προσφορές που θα προσφέρουν οι επαγγελματίες που είναι μέλη. Δίπλα θα υπάρχουν μάλιστα με links και οι σελίδες τους. Τώρα επίσης προσπαθούμε να φτιάξουμε κι έναν διαδραστικό χάρτη όπου πατώντας ο ταξιδιώτης θ’ ανακαλύπτει τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν. Οι επαγγελματίες μπορούν, πριν καν έρθει ο τουρίστας στο κατάλυμα τους, να τον έχουν ενημερώσει με ένα e mail για το τι άλλο του παρέχει η περιοχή, ποιες αποδράσεις, μικρές κρουαζιέρες, ξεναγήσεις, δραστηριότητες, υπηρεσίες μπορεί να απολαύσει έτσι ώστε να τις έχει προγραμματίσει και να τις ξέρει από πριν. Το ίδιο και για τις εκπτώσεις που μπορεί να του παρέχουν οι γύρω επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις όμως θα συνεργάζονται εσωτερικά μεταξύ τους και σε άλλο επίπεδο όπως πχ στα πρωτόκολλα, ενημερώνοντας ο ένας στον άλλο αφού όπως ξέρουμε υπάρχει κενό στην υπεύθυνη ενημέρωση. Προχωράμε λοιπόν με σταθερά βήματα χωρίς να βιαζόμαστε, γιατί τώρα βρισκόμαστε και στη μέση της σεζόν. Παρακολουθούμε επίσης ότι ανάλογες κινήσεις εμφανίζονται και σε άλλα νησιά -όπως στη Χίο, και στην Κέρκυρα, Μήλο κλπ- και προσπαθούμε να οραματιστούμε το μέλλον της Πάρου, όχι της επόμενης σεζόν αλλά της επόμενης δεκαετίας, βάζοντας στο λεξιλόγιό μας και την καινούρια λέξη συνανταγωνισμός.
Καλοκαίρι 2020