
Αργύρης Ταντάνης
Συνέντευξη: Μάρω Βούλγαρη | Φωτογραφία: Νίκος Ζάππας
Το νησί έχει τρομερές προοπτικές. Αυτό δημιουργεί προσδοκίες και υποχρεώσεις
Είναι από τους πρώτους ανθρώπους που αντικρίζεις μπαίνοντας στην πλατεία της Νάουσας. Μια πλατεία που αγωνίζεται να την κρατήσει καθαρή από αυτοκίνητα, γραφική και φιλόξενη. Εξάλλου οι επισκέπτες της ταξιδεύουν χιλιάδες μίλια για να απολαύσουν εδώ έναν καφέ και μια ήρεμη βόλτα, κι ο Αργύρης Ταντάνης είναι ο πρώτος στον οποίο θα απευθυνθούν για πάσης φύσεως πληροφορίες…
Προφανώς κατέχετε μια πολύ προνομιούχο θέση έχοντας ένα από τα πρώτα καταστήματα που βλέπει κανείς μπαίνοντας για το λιμάνι της Νάουσας.
Βρίσκομαι πριν από το λιμάνι στην πλατεία της Νάουσας. Η πλατεία είναι κάτι διαφορετικό κι έχει το δικό της ρόλο. Δεν είναι Parking. Kανείς δεν πρέπει να παρκάρει εκεί. Πρέπει να κρατάμε το χώρο λειτουργικό και τη θέα απρόσκοπτη προς τη θάλασσα. Πρόκειται για μια από τις πιο γραφικές πλατείες της χώρας και ταυτόχρονα την πιο υποβαθμισμένη.
Κάποια πράγματα είναι πολύ στοιχειώδη για την καλή εικόνα που πρέπει να δίνουμε ως νησί. Απολαμβάνω το ρόλο μου ως ο άνθρωπος που ουσιαστικά υποδέχεται, δίνει πληροφορίες και ουσιαστικά υποκαθιστώ και το γραφείο πληροφοριών που είναι κι αυτό στοιχειώδες σ’ ένα τουριστικό μέρος. Αν θέλουμε πραγματικά ν’ αναπτυχθούμε τουριστικά θα πρέπει να φροντίσουμε αυτές τις παραλείψεις.
Το κατάστημά σας έχει περάσει σε μια “μετατουριστική αισθητική” που αφήνει πίσω της το τετριμμένο σουβενίρ και περνά σε πιο πρωτότυπα ενθύμια ποιότητας. Πιστεύετε ότι τέλειωσε η εποχή του “γύψινου ανεμόμυλου”;
Δυστυχώς μάλλον δεν έχει τελειώσει ακόμα. Εγώ πάντως έχω κάνει τις επιλογές μου, αποφάσισα σε ποιό κοινό θέλω να απευθύνομαι και πορεύομαι βάσει γούστου… Έχουν βέβαια ανέβει και οι απαιτήσεις του ταξιδιώτη. Ο κόσμος που μας επισκέπτεται είναι πιο καλλιεργημένος, πιο ψαγμένος, πιο απαιτητικός. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά η Νάουσα έχει τέτοιου είδους κοινό. Προσωπικά επιλέγω προϊόντα ιδιαίτερα και αυστηρά ελληνικά.
Το κοινό διαμορφώνει το κατάστημα ή το κατάστημα το κοινό;
Δεν μπορείς να απευθύνεσαι σε όλους γιατί δεν θα έχεις χαρακτήρα. Αν απευθυνθείς σε συγκεκριμένο κοινό σύντομα θα σε αναγνωρίσει και θα σε επισκεφτεί. Έτσι αποκτώνται και οι πιστοί πελάτες. Λειτουργεί λίγο “σαν σουρωτήρι”. Θα μπει πολύς κόσμος και στο τέλος θα συγκρατήσεις αυτούς που σε αφορούν.
Ποιά θα ήταν η πρότασή σας για να επιμηκυνθεί η σεζόν;
Εμείς οι επαγγελματίες θα πρέπει ασφαλώς να κάνουμε την αρχή. Εγώ μένω ανοιχτός όλο το χρόνο και το θεωρώ άκομψο να βλέπεις καταστήματα να κλείνουν πριν καλά καλά τελειώσει η σεζόν. Δυστυχώς δίνουν το μήνυμα της αρπαχτής και ο καταναλωτής αυτό το αντιλαμβάνεται. Οι επιχειρηματίες πρέπει να αντιληφθούν ότι πρέπει να ανταποδώσουν το κοινωνικό όφελος στην παριανή κοινωνία μένοντας ανοιχτοί κατά το δυνατόν περισσότερο. Μόνο έτσι ένα τόπος έχει ενδιαφέρον για τον επισκέπτη. Όταν μένουν οι επιχειρήσεις ανοιχτές. Τώρα με το αεροδρόμιο είναι μια ευκαιρία να επιμηκυνθεί η σεζόν και να αυξηθούν οι χειμερινοί επισκέπτες.
Καλοκαίρι 2017